Nya tårtan!!

Jag har funderat lite och kommit på den
ultimata tårtan till födelsedagen nu!

Jag hade tänkt mig botten till den här tårtan:
Johannas toppen goda choklad tårta.
(Tro mig eller ej, den hette så.)
För 10 till 12 personer.
En makalös god chokladtårta med en underbart lagom kladdig botten och över det en fantastisk glasyr som smälter i munnen. Tårtan är mycket enkel att göra då det inte krävs så många ingredienser. Den älskas av alla, både stora och små - det enda problemet är att det är svårt att låta bli att ta lite för mycket.

Ingredienser

250 g mörk choklad (förslagsvis 56 % kakao)
250 g smör
6 ägg
2 3/4 dl strösocker
1 dl vetemjöl
Johannas toppengoda chokladtårta
Med Toppingen av dem här:

 

Recept för frosting / topping.
  • 60 g mjukt smör
  • 5 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 0.5 dl kakao
  • 100 g phiadelphiaost
  • 1 msk varmt kaffe
  • Strössel eller blommor till garnering
För frostingen / (topping)
  • 1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och phiadelphiaost krämigt. Rör sist ner kaffet.
  • 2. Bred frostingen på cupcakesen. Använd gärna en sprits!
  • 3. Garnera med strössel eller blommor
Och sen lite frukt på det, tror det blir melon och jordgubb!
//Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0